Hoe richt je je bureau in?
- Geplaatst op
- Geplaatst in bureau inrichten, Ergonomisch, Ergonomisch werken, Juiste werkhouding, kantoor inspiratie, kantoorinrichting
Naast een ergonomisch bureau en de juiste werkhouding is het ook erg belangrijk dat je je bureau goed en efficiënt inricht zodat je je goed kunt concentreren op je werk. Hoe voorkom je chaos? Oftewel, hoe zorg je ervoor dat jouw bureau opgeruimd en netjes is? Een efficiënt bureau draait om meer dan alleen de inrichting; ook de locatie en omgeving van je bureau is erg belangrijk. In dit artikel leggen wij je graag uit hoe jij je bureau opgeruimd en efficiënt houdt!
De omgeving van je bureau
Zoals reeds vermeld zijn de locatie en omgeving van je bureau ook erg belangrijk. Het is namelijk belangrijk dat je bureau op een plek staat waar je je goed kunt concentreren. Kies bijvoorbeeld een plek bij het raam, zodat je genoeg licht om je heen hebt. Sterker nog, natuurlijk licht geeft energie en werkt motiverend; zo kun jij dus makkelijker doorwerken. Daarnaast is het ook belangrijk dat je rustige, lichte kleuren gebruikt op en rondom je bureau. Hierdoor creëer je rust en minder afleiding. Ook zorgen lichte kleuren ervoor dat je kantoor groter lijkt.
Je bureau inrichten
Allereerst is het erg belangrijk dat je onnodige spullen op je bureau voorkomt. Dit wordt ook wel de ‘clean desk policy’ genoemd. Enkel je noodzakelijke spullen hoeven op je bureau te liggen; heb je ze niet nodig oor je werkzaamheden? Dan berg je ze op. Hiervoor kun je een persoonlijke lade gebruiken, of kijken bij onze archiefkasten. Een opgeruimd bureau ziet er niet alleen professioneler uit, maar draagt ook nog eens bij aan een betere motivatie. Ruim bijvoorbeeld dossiers en papieren op en berg je pennen op op één plek. Verder werken we tegenwoordig steeds meer digitaal. Zorg bijvoorbeeld dat je je documenten en papieren digitaal opslaat, zodat ze goed beveiligd zijn, je ze niet kwijt kunt raken, en dus ook niet op je bureau rondslingeren.
Gebruik handige bureau accessoires
Op Kato Kantoorinrichting vind je tal van handige bureau accessoires om jouw bureau een fijne en efficiënte werkplek te maken. Gebruik bijvoorbeeld kabelmanagement producten zoals een kabelkorf en kabelclips om alle kabels op, onder en rondom je bureau netjes weg te werken. Als je met meerdere mensen in een ruimte werkt kun je ook gebruik maken van privacy panelen, zodat je minder wordt afgeleid door je collega’s en je omgeving.
Hoe nu verder?
Heb jij je bureau nu efficiënt ingericht en opgeruimd? Met de tips uit dit artikel zorg jij er voor dat je werkplek binnen no time efficiënt is ingericht zodat jij minder afleiding hebt en je beter op je werk kunt focussen. Voor meer producten voor jouw efficiënte werkplek kun je een kijkje nemen bij ons assortiment accessoires. Nu kun je aan de slag!